ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ СУЧАСНИХ БАЛЬНИХ ТАНЦІВ

  • Ігор Васильович Спінул Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0001-8851-2198
  • Олена Миколаївна Спінул Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-5647-9423
Ключові слова: хореографічна освіта, сучасний бальний танець, мистецтво, змагання, Система Pro-Am

Анотація

Пріоритетним напрямком розвитку сучасного хореографічного мистецтва на відміну від народного та естрадного, сьогодні є сучасний бальний танець. Танець надає можливість фізичного, естетичного, духовного розвитку та освіти як дітей і молоді, так і дорослих. Навчання найкращим руховим умінням та навичкам в процесі тренувань, пов'язане з мобілізацією та активним розвитком багатьох фізіологічних функцій людського організму: кровообігу, дихання, нервово-м’язової активності тощо. Завдяки швидкому ритму, складній та різноманітній техніці, бальний танець допомагає людині відчути впевненість в собі, запобігає появі комплексів, тренує витривалість, вестибулярний апарат, дихальну систему та серце.

В останні роки в Україні активно розвивається новий вид дозвіллєвої діяльності у сфері бальних танців – танці у форматі Pro-Am (Професіонал – аматор). Pro-Am – це напрямок у бальних танцях, де в парі один учасник – педагог-професіонал, а інший – аматор-учень. Крім численних тренувань у танцювальному залі та показових виступів така пара має можливість брати участь у танцювальних турнірах та фестивалях. Змагання Pro-Am проводяться як у рамках турнірів зі спортивних бальних танців, так і у вигляді самостійних заходів.

Система Pro-Am є унікальною системою навчання танців. Індивідуальний підхід до кожного студента дає можливість не лише навчити його технічно правильно танцювати, а й розкрити індивідуальні можливості. Кожен, хто навчається, має можливість вибрати той напрямок, який йому більше подобається і займатися в тому режимі, який йому найбільше підходить, таким чином, ефективність занять підвищується.

Посилання

Бернадська Д. П. Сучасна хореографія в контексті синтезу мистецтв. Актуальні питання гуманітарних наук, 2013. № 7. С. 78 – 86.

Танцюють всі. Соціальні танці, як вияв гармонії із собою. URL: https://radio7.com.ua/tantsyuyut-vsi-sotsialni-tantsi-yak-viyav-garmoniyi-iz-soboyu/.

Історія сучасного танцю. URL: https://travel-in-time.org/uk/istoriya-vinahodiv/istoriya-suchasnogo-tantsyu-interv-yu/.

Кебас О. Б. Імпровізація в сучасному танцювальному мистецтві. Театральне і хореографічне мистецтво України в контексті світових соціокультурних процесів: ІІ Всеукр. наук.-практ. конф., 12–13 трав. 2005 р. Київ, 2005. С. 24–26.

Колногузенко Б. Види мистецтва та хореографії. Харків, 2009. 196 с.

Небесник А. Студії сучасного танцю в Україні кінця ХХ – початку ХХІ століття. Театр, кіно та хореографічне мистецтво, 2018. № 41. С. 347–353.

Соляна О. В. Хореографічна культура у контексті реалізації концепції загальної мистецької освіти. Світ виховання, 2007. № 2. С. 21–23.

Станішевський Ю. Бальний танець від джерел до сьогодення. КиЇв, 2002. 218 с.

Хольченкова Н. Сучасний танець: основні напрями та характерні особливості розвитку. Сучасні проблеми здоров’я та здорового способу життя у педагогічній освіті, 2018. С. 183–188.

Опубліковано
2022-10-31
Як цитувати
Спінул, І. В., & Спінул, О. М. (2022). ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ СУЧАСНИХ БАЛЬНИХ ТАНЦІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (206), 259-265. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-206-259-265