УДОСКОНАЛЕННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ В ПРОЦЕСІ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ ТЕХНОЛОГІЙ ПЕРЕТВОРЮВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • Василь Васильович Чубар Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-5342-3547
Ключові слова: нова українська школа, освітній процес, профільне навчання, старшокласники, діяльнісний підхід, перетворювальна діяльність, технології навчання, урок

Анотація

Стаття присвячена проблемі удосконалення реалізації діяльнісного підходу в процесі профільного навчання старшокласників технологій перетворювальної діяльності. У дослідженні запропоновано визначення змісту терміну «перетворювальна діяльність старшокласників» у процесі профільного навчання технологій; методику відбору змісту профільного навчання старшокласників технологій, яка ґрунтується на виявленні технологій перетворювальної діяльності та їхніх особливостей й оптимальній реалізації їх в освітньому процесі; організацію реалізації діяльнісного підходу у процесі профільного навчання старшокласників технологій, яка базується на теорії поетапного формування розумових дій, відповідно до якої знання розглядаються як похідне утворення від практичних дій; залежно від дидактичного завдання та етапу його реалізації застосовувати відповідні дидактичні методи і технології для формування компетентності з реалізації організаційно-підготовчих технологій, технологій реалізації обраного об’єкта та технологій аналізу результатів реалізації обраного об’єкта; напрямки подальшого дослідження проблеми.

Посилання

Андрощук І.П. Позаурочна предметно-перетворювальна діяльність майбутніх вчителів трудового навчання. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. 2015. Випуск 52. С. 3–8.
Гриневич Л.М. Модель змісту трудового навчання: технологічна компетентність як основа структури трудового навчання URL: https://mmk.edu.vn.ua › ExPressBulletTNSichen2018 (дата звернення 24.10.2021 р.).
Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. Затверджений Постановою Кабінету Міністрів України № 1392 від 23.11.2011р. URL: http://zakon4.rada.gov. ua/laws/show/1392-2011-п (дата звернення 24.10.2021 р.).
Коберник О.М. Модель організації предметно-перетворювальної діяльності учнів сільської школи. URL: https://library.udpu.edu.ua › vupysk_6 (дата звернення 24.10.2021 р.).
Коберник О.М., Терещук А.І. Теорія і методика профільного технологічного навчання учнів у старшій школі: навчальний посібник. Умань: ФОП Жовтий, 2013. 365 с.
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. Бібліотека з освітньої політики. / Під заг. ред. О.В. Овчарук. Київ: «К.І.С.», 2004. 112 с.
Кругликов Г.И. Методика преподавания технологий с практикумом: учеб. пособие для студ. высш. пед. учеб. заведений. Москва: Академия, 2002. 480 с.
Лола В.Г. Технологічна культура вчителя: сутність і модель формування. Донецьк: ЛАНДОН-ХХІ, 2013. 166 с.
Методичні рекомендації про викладання трудового навчання (технології) та креслення у 2020/2021 навчальному році. Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 11 серпня 2020 р. № 1/9-430 URL: https://rada.info/upload/users_files/36752460/ ee5480378347 c4ea2b02b521bce4f289.docx (дата звернення 23.10.2021р.).
Навчальна програма з технологій (профільний рівень) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України № 1407 від 23 жовтня 2017 року. URL: https://osvita.ua/school/program/program-10-11/58970/ (дата звернення 23.10.2021 р.).
Навчальна програма з технологій (рівень стандарту) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл. Наказ Міністерства освіти і науки України № 1407 від 23 жовтня 2017 року. Трудова підготовка в рідній школі. 2017. № 4. С. 2–13.
Проектування змісту профільного навчання технологій у старшій школі: [колективна монографія]» / Тарара А.М., Вдовченко В.В., Мачача Т.С., Туташинський В.І. Київ: Педагогічна думка, 2017. 361с.
Ткачук С. Проектно-технологічна діяльність як ефективна форма здійснення інновацій в освітній галузі «Технологія» Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. 2012. № 40. С. 55–62.
Ягупов В.В. Педагогіка: навч. посібник. Київ, Либідь, 2002. 560 с.
Опубліковано
2021-11-29
Як цитувати
Чубар, В. В. (2021). УДОСКОНАЛЕННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНІСНОГО ПІДХОДУ В ПРОЦЕСІ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ ТЕХНОЛОГІЙ ПЕРЕТВОРЮВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (201), 142-146. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-201-142-146