ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ З КУРСУ «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІТА ОХОРОНА ПРАЦІ В ГАЛУЗІ»

  • Ірина Леонтіївна Царенко Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-0720-4650
Ключові слова: безпека життєдіяльності, охорона праці в галузі, надзвичайні ситуації, небезпечні чинники, професійна діяльність

Анотація

Стаття присвячена актуальній проблемі підготовки майбутніх вчителів до майбутньої  професійної діяльності. Зазначається, що поява нових ризиків у професійній діяльності вчителя зумовлює потребу вдосконалення змісту навчального курсу «Безпека життєдіяльності та охорона праці в галузі». Зокрема, за основу були взяті наступні групи ризиків: організаційно-технічний ризик (невідповідне матеріально-технічне забезпечення закладів освіти, незадовільні санітарно-гігієнічні умови тощо); інформаційно-комунікаційний ризик (інформаційно-комунікаційні небезпеки діяльності вчителя);соціокультурний ризик (прояв деструктивних явищ у взаємодії «вчитель-учень», зниження моральних і етичних якостей шкільного колективу, загрози природного, терористичного, техногенного або іншого походження для колективів та інше). Визначено, що завданнями курсу «Безпека життєдіяльності та охорона праці в галузі» є опанування майбутніми вчителями системи знань, вмінь та навичок, які мають забезпечити їх власну безпеку і безпеку оточуючих у повсякденному житті та діяльності.

Посилання

Величко С.П., Царенко О.М, Царенко І.Л. Безпека життєдіяльності. Практикум з безпеки життєдіяльності та основ охорони праці : навч. посіб. Кропивницький : ФОП Александрова М.В., 2018. 164 с.
Желібо Є.П., Зацарний В.В. Безпека життєдіяльності : навч. посіб. Київ : Ун-т «Україна», 2005. 264 с.
Ісаєв С.А. Формування культури безпеки життєдіяльності у вищих навчальних закладах України. Культура безпеки, екології та здоров’я. 2010. №2. С. 27 29.
Зоріна М.О. До проблеми визначення актуальності й проблеми формування культури безпеки життєдіяльності. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2010. №8. С. 149 153.
Ліпкан В.А. Безпекознавство : навч. посіб. Київ : Вид-во Європ. університету, 2003. 208 с.
Пістун І.П. Безпека життєдіяльності : навч. посіб. Суми : Університет. книга, 2000. 237 с.
Опубліковано
2021-11-29
Як цитувати
Царенко, І. Л. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ З КУРСУ «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІТА ОХОРОНА ПРАЦІ В ГАЛУЗІ». Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (201), 139-142. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-201-139-142