АНДРАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІВ ДО СУПЕРВІЗІЇ

  • Жанна Володимирівна Федірко «Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» https://orcid.org/0000-0001-6125-8724
Ключові слова: супервізія, андрагогіка, концепція «Нова українська школа», супервізор-андрагог, підготовка педагогів до здійснення супервізії

Анотація

У статті проаналізовані сутність поняття «супервізія» та визначені особливості здійснення супервізії педагогічних працівників загальної середньої освіти. Обґрунтовано необхідність і можливість застосування принципів андрагогіки в процесі становлення і розвитку системи підготовки педагогічних працівників до здійснення супервізії в умовах сучасної післядипломної освіти. Важлива роль відводиться вчителю-андрагогу, який виступає в ролі фасилітатора, тьютора, модератора та тренера. Важливим завданням застосування андрагогічного підходу до процесу підготовки вчителя до організації та здійснення супервізії є створення системи навчання як засобу управління професійним розвитком і саморозвитком педагогів у процесі цієї діяльності.

Посилання

Андрагогічні засади професійного навчання безробітних : колективна монографія / За заг. ред. Л.М. Капченка. К. : ІПК ДСЗУ, 2013. 124 с.
Аношко С.О. Особенности обучения безработного в процессе получения профессионального образования. Гуманитарные и общественные науки в современном мире : материалы Международ. заоч. науч.‐практ. конф. (21.04.2011). Новосибирск : ЭНСКЕ, 2011. С. 6-11. URL: http://sibac.info/ (дата звернення: 03.10.2021).
Астремська І.В. Прикладні методики та основи супервізії в соціальній роботі : навчальний посібник. Миколаїв : Вид-во ЧНУ ім. Петра Могили, 2017. 396 с.
Василенко Н.В. Андрагогічний супровід безперервної самоосвіти дорослих у системі післядипломної педагогічної освіти. Андрагогічні засади післядипломної освіти : зб. матер. Всеукр. наук.-метод. інтернет-конфер., м. Кіровоград, 20-28.04.2015 / уклад. О.Е. Жосан. Кіровоград : КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2015. С. 16-24.
Великий англо-український словник / авт.-уклад. М.В. Адамчик. Донецьк : Сталкер, 2002. 1152 с.
Возгова З.В. Андрагогические особенности профессиональной подготовки в процессе непрерывного повышения квалификации научно‐педагогических работников. Фундаментальные исследования. 2013. № 6‐3. С. 730–734.
Гончарова-Чагор А.О. Інтервізія та супервізія як форми методичного супроводу професійного розвитку фахівців психологічної служби. URL: https://osvita.cv.ua/interviziya-ta-superviziya-yak-formy-metodychnogo-suprovodu-profesijnogo-rozvytku-fahivtsiv-psyhologichnoyi-sluzhby/ (дата звернення: 03.10.2021).
Деякі питання організації та проведення супервізії : Наказ Міністерства освіти і науки України від 18.10.2019 № 1313. URL: https://mon.gov.ua/ (дата звернення: 03.10.2021).
Деякі питання підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників : Постанова Кабінету Міністрів України від 21.09.2019 р. № 800 (зі змінами згідно з пост. Кабінету Міністрів України від 27.12.2019 р. № 1133). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/800-2019-п#Text (дата звернення: 03.10.2021).
Змеев С.И. Андрагогика: основы теории, истории и технологии обучения взрослых. М. : ПЕР СЭ, 2007. 272 с.
Кулаков С.А. Супервизия в психотерапии : учеб, пособ. для супервизоров и психотерапевтов. СПб., 2004.
Ніколенко Л.Т. Андрагогічна компетентність викладача у системі післядипломної освіти. Андрагогічні засади післядипломної освіти : зб. матер. Всеукр. наук.-метод. інтернет-конфер. (20-28.04.2015) / уклад. О.Е. Жосан. Кіровоград : КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2015. С. 16-24.
Пуцов В.І. Андрагогіка у післядипломній освіті. Післядипломна освіта в Україні. 2014. № 2. С. 45–50.
Сорочан Т.М. Місія та функції андрагогів у системі післядипломної педагогічної освіти. Післядипломна освіта в Україні. 2012. № 2. С. 92–96.
April Daniel, Bouchamma Yamina. Teacher Supervision Practices and Principals’ Characteristics. Alberta Journal of Educational Research. Vol. 61.3. Fall 2015. P. 329-346.
Опубліковано
2021-11-29
Як цитувати
Федірко, Ж. В. (2021). АНДРАГОГІЧНІ ЗАСАДИ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГІВ ДО СУПЕРВІЗІЇ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (201), 135-139. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-201-135-139