ВПРОВАДЖЕННЯ GOOGLE ФОРМ ТА КОМП’ЮТЕРНИХ МОДЕЛЕЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС З ФІЗИКИ У ПЕДАГОГІЧНОМУ КОЛЕДЖІ

Ключові слова: освітній процес, дистанційне навчання, комп’ютерні моделі (симуляції), Google Форми, самостійна робота, педагогічний коледж

Анотація

У статті розглянуто особливості використання Google Форм та комп’ютерних моделей, зокрема PhET-симуляцій, в освітньому процесі з фізики у педагогічному коледжі. Надано методичні рекомендіції з метою підвищення рівня самостійності студентів при виконанні завдань для покращення знань та здійснення об’єктивного контролю їх навчальних досягнень. Подано прийоми реалізації зворотного зв’язку здобувачів освіти з викладачем за умов дистанційного навчання. Особливу увагу відведено завданням із використанням комп’ютерних моделей. Запропоновано приклад лабораторної роботи на основі PhET-симуляції на тему “Визначення жорсткості пружини”. Зазначено, що комп’ютерні симуляції, віртуальні лабораторні роботи сприяють активізації пізнавально-дослідницького інтересу й частково компенсують відсутність обладнання для фізичного експерименту за умов дистанційного навчання. Наголошується, що при систематичному використанні Google Форм та комп’ютерних симуляцій у освітньому процесі з фізики успішність студентів та об’єктивність їх оцінок зростають.

Посилання

Дементієвська Н.П., Соколюк О.М. Віртуальні лабораторні роботи з фізики з використанням інтерактивних комп’ютерних моделей сайту Phet. Звітна науково-практична конференція Інституту інформаційних технологій : матеріали наук.-практ.конф., 11 лют. 2021 р. Київ : ІІТЗН НАПН України, 2021. С. 36–38.
Корсак К.В. Збірник запитань та якісних задач з механіки. Київ : Радянська школа, 1988. 109 с.
Кухаренко В.М., Бондаренко В.В. Екстрене дистанційне навчання в Україні: монографія. Харків , 2020. 409 с.
Литвинова С.Г. Методика проектування і використання ХОНС загальноосвітнього навчального закладу : метод. рекомендації. Київ : Компринт, 2015. 280 с.
Лотоцька А., Пасічник О. Організація дистанційного навчання: метод. рекомен. Київ : Смарт освіта, 2020. 71 c. URL: https://nus.org.ua /wp- content/uploads/2020/06/GRYFMetodychni_rekomendatsii-_dystantsiy-na_osvita_razvoroty.pdf (дата звернення: 05.11.2021).
Положення про дистанційне навчання, затверджене МОНУ (наказ № 466 від 25.04.2013) cтаном на 16.10.2020. URL: https://zakon.rada.gov-.ua/laws/show/z0703-13#Text (дата звернення: 05.11.2021).
Рекомендації МОН, щодо впровадження змішаного навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти (наказ № 1-9-344 від 24.06.2020). URL: http://puet.edu.ua/sites/default/files/lyst_mon_ukrayi-ny_no1_9-344_vid_24.06.2020_r.pdf (дата звернення: 05.11.2021).
Садовий М.І., Трифонова О.М., Хомутенко М.В. Методика формування уявлень про сучасну наукову картину світу в хмаро орієнтованому навчальному середовищі. Вісник Черкаського національного університету. Серія: Педагогічні науки. 2016. Вип. 7. С. 8–16.
Слободяник О.В. Реалізація принципу індивідуалізації під час роботи з комп’ютерними моделями на уроках фізики. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2019. Вип.183. С.146–149.
Ткаченко А.В., Миндрул Б.І. Сучасні гаджети та служба Google Classroom як засіб формування мотивації вивчення фізики. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2018. Вип. 168. С. 248–252.
Трифонова О.М., Курнат Г.Л. Google Classroom як засіб інтенсифікації освітнього процесу в умовах дистанційної освіти. Наукові записки. Серія : Педагогічні науки (ЦДПУ ім. В.Винниченка). 2021. Вип. 198. С. 65–72.
Опубліковано
2021-11-29
Як цитувати
Стадніченко, С. М., & Марченко-Іванюк, О. В. (2021). ВПРОВАДЖЕННЯ GOOGLE ФОРМ ТА КОМП’ЮТЕРНИХ МОДЕЛЕЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС З ФІЗИКИ У ПЕДАГОГІЧНОМУ КОЛЕДЖІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (201), 127-132. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-201-127-132