ДИДАКТИЧНІ ЗАСАДИ СТРУКТУРУВАННЯ ЗМІСТУ ОСВІТИ: ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ПІДХІД (20-30 РОКИ ХХ СТ.)

  • Анна Юріївна Кузьменко Інститут педагогіки НАПН України
Ключові слова: структурування змісту освіти, історико-педагогічний підхід, реформування змісту шкільної освіти, форм та методів навчання

Анотація

У статті зазначається, що розбудова національної школи викликала увагу до проблем структури сучасного змісту освіти, методологічних засад його конструювання та розвитку, відбору предметів для навчання у школі, критеріїв відбору матеріалу до кожного з них, обсягу та порядку викладення змісту у навчальних програмах. Критичне вивчення генези теорії і практики наукової розробки змісту освіти, підходів до його відбору, структурування та побудови можуть бути віднайдені за умов переосмислення цих процесів з позицій сучасності.

Посилання

Богуславський М. В. Розвиток теоретичних основ змісту загальної середньої освіти у вітчизняній педагогіці / М. В. Богус-лавський // Шлях освіти, 2010. – № 1. – С. 1–8.
Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України; головний ред. В. Г. Кремінь. – К.: Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
Нариси з історії розвитку авторських навчально-виховних закладів в Україні (кінець ХІХ – ХХ ст.): навч.-метод. посібник / за ред. О. В. Су-хомлинської, В. С. Курила; авт. кол.: О. В. Сухомлинська, В. С. Курило, Л. Д. Березівська, Н. П. Дічек та ін. – Луганськ: ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2010. – 444 с.
Народное образование в СССР. Общеобразовательная школа. 1917 – 1973 гг.: сб. док. / [сост.: А. А. Абакумов, Н. П. Кузин, Ф. И. Пузырев, Л. Ф. Литвинов]. – М.: Педагогика, 1974. – 560 с.
Об основных направлениях построения программ начальной и средней школы // За политехническую школу, 1931. – №11/12. – С. 5–25.
Помагайба В. Програми початкової школи / В. І. Помагайба // Питання початкової освіти: наук. зап. – К.: Рад. шк., 1963. – Т. ХХХ. – С. 30–45.
Програма з біології для старшого концентра (V, VI, VII, VIII груп) семирічної політехнічної школи. – Харків: Рад. школа, 1932. – 40 с.
Програма з хімії для політехнічної школи VI-VIII груп. – Харків: Рад. школа, 1932. – 32 с.
Программа средней школы по химии. – К.: Рад. школа, 1933. – 30 с.
Про початкову і середню школу: Постанова ЦК ВКП (б) // За ком. Освіту, 1931. – № 7/8. – С. 1–15.
Сухомлинська О. В. Історико-педа-гогічний процес: нові підходи до загальних проблем / О. В. Сухомлинська. – К.: АПН, 2003. – 68 с.
Сухомлинська О. До питання про розвиток змісту загальної середньої освіти / Ольга Сухомлинська // Шлях освіти, 2004. – №3. – С. 39–43.
Чавдаров С. Х. Громадська праця учнів ІІ концентру сільської семирічки як обов’язковий практикум / Сава Христофорович Чавдаров // Шлях освіти, 1929. – № 7. – С. 53–70.
Опубліковано
2019-08-28
Як цитувати
Кузьменко, А. Ю. (2019). ДИДАКТИЧНІ ЗАСАДИ СТРУКТУРУВАННЯ ЗМІСТУ ОСВІТИ: ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ ПІДХІД (20-30 РОКИ ХХ СТ.). Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (180), 180-184. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/117