ПЕРЕВАГИ І НЕДОЛІКИ НАДЗВИЧАЙНОГО ВІДДАЛЕНОГО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Ключові слова: заклад вищої освіти, онлайн-освіта, надзвичайне віддалене навчання, переваги і недоліки віддаленого навчання, змішане навчання

Анотація

У роботі аналізується потенціал надзвичайного віддаленого навчання здобувачів вищої освіти. Теоретичний аналіз наукових джерел і власний досвід дозволив виокремити на основі основних аспектів управління освітнім процесом технічно-технологічні, психолого-дидактичні й організаційно-управлінські переваги і недоліки віддаленого навчання.

Зазначено, що психолого-дидактичні труднощі надзвичайного віддаленого навчання здобувачів вищої освіти зумовлені насамперед обмеженням фізичної активності, стресовим станом і відсутністю координації дій викладачів і здобувачів, а також рівнем самоорганізації та мотивації суб’єктів віддаленого навчання. Організаційно-управлінські недоліки надзвичайного віддаленого навчання здобувачів вищої освіти пов’язані насамперед з відсутністю посильної допомоги від керівництва з питань навчання у віддаленому режимі і значною кількістю звітної документації.

Акцентовано увагу на технологічних, педагогічних і організаційних перспективах на майбутнє щодо впровадження надзвичайного віддаленого навчання у закладах вищої освіти.

Посилання

Воротникова І.П., Якубов С.В. Упровадження дистанційних технологій у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів: навч.- метод. посіб. Київ: Київ. Ун-т ім. Б. Грінченка, 2017. 140 с.
Гавриленко К. Організаційні етапи створення дистанційного курсу. Екстрене дистанційне навчання в Україні: монографія / за ред. В.М. Кухаренка, В.В. Бондаренка. Харків: Вид-во КП «Міська друкарня», 2020. С. 128–142.
Гарко І.І. Використання багатофункціональних сервісів для проведення тестування під час дистанційного навчання в закладах вищої освіти. Екстрене дистанційне навчання в Україні: монографія / за ред. В. М. Кухаренка, В. В. Бондаренка. Харків: Вид-во КП «Міська друкарня», 2020. С.153–159.
Долгальова О.В., Єщенко М.Г., Пучков І.Р. Використання хмарних технологій під час карантину. Екстрене дистанційне навчання в Україні: монографія / за ред. В. М. Кухаренка, В. В. Бондаренка. Харків: Вид-во КП «Міська друкарня», 2020. C. 197–205.
Зарівна О.Т., Єфімова О.М., Химай Н.І. Основні інструменти та сервіси для формувального оцінювання знань студентів в умовах дистанційного навчання. Інноваційна педагогіка. 2021. Вип. 37. С. 205-208.
Іщенко О.В. Навчання на відстані: досвід, відповідальність. Екстрене дистанційне навчання в Україні: монографія / за ред. В. М. Кухаренка, В. В. Бондаренка. Харків: Вид-во КП «Міська друкарня», 2020. С. 216–222.
Виклики, які надають нові можливості. / Каук В.І., Гребенюк В.О., Пуголовок К.М., Водяницький Д.В. Екстрене дистанційне навчання в Україні: монографія / за ред. В. М. Кухаренка, В. В. Бондаренка. Харків: Вид-во КП «Міська друкарня», 2020. С. 223–231.
Курвитс М. Как организовать дистанционное обучение. План действия для учителя. URL: http://marinakurvits.com/kak_organizovat_distancionnoe_obuchenie (дата звернення 02.06.2021).
Моделювання й інтеграція сервісів хмаро орієнтованого навчального середовища: монографія / за заг. ред. С.Г. Литвинової. Київ: ЦП «Компринт», 2015. 163 c.
Муковіз О.П. Основи організації дистанційного навчання у системі неперервної освіти: метод. реком. Умань: ФОП Жовтий О.О., 2016. 66 с.
Sadvakassova А., Kultan J., Schmidt Р. Cloud technologies in education. Global Scientific Conference on Management and Economics in Manufacturing. Zvolen, Slovakia. Oct 05-06, 2017. P. 166–173.
Опубліковано
2021-11-29
Як цитувати
Зарішняк, І. М., & Грабович, М. В. (2021). ПЕРЕВАГИ І НЕДОЛІКИ НАДЗВИЧАЙНОГО ВІДДАЛЕНОГО НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (201), 81-85. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-201-81-85