ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ ДО ПРОФЕСІЙНОГО ІНШОМОВНОГО СПІЛКУВАННЯ

  • Лариса Володимирівна Ломакіна Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського https://orcid.org/0000-0002-3449-8121
Ключові слова: іншомовна комунікативна компетентність фахівця, технічні спеціальності, навчальний науковий автентичний матеріал, спеціалісти високої професійної кваліфікації, іноземна мова за спеціальністю

Анотація

У статті висвітлено значення іншомовної комунікативної компетентності щодо конкурентоспроможності сучасного спеціаліста. Конкурентоспроможність визначається не лише високою кваліфікацією у професійній сфері, знаннями та вміннями, здатністю до гнучкого їх застосування, ініціативністю, комунікабельністю, творчою активністю, готовністю до безперервного саморозвитку, а й значною мірою, готовністю вирішувати професійні завдання в умовах іншомовної комунікації. Проаналізовано науково-педагогічну літературу присвячену: удосконаленню освітніх процесів, основним принципам загальнонаукових та методологічних аспектів формування компетентностей спеціаліста в умовах інформаційного суспільства; особливості реалізації компетентнісного підходу в іншомовній освіті; інтеграції навчальних та комунікативних стратегій у процес вивчення іноземної мови на різних ступенях освіти; існуючим підходам до навчання професійної іноземної мови у системі вищої освіти та дослідженням проблеми мовної підготовки фахівців. Проведено аналіз навчальних посібників з іноземної мови для студентів технічних спеціальностей та спеціалістів. Розглянуто вимоги до відбору навчального наукового автентичного матеріалу з урахуванням лінгвістичного характеру та логіки побудови курсу навчання у тій чи іншій науці. На основі досвіду роботи у технічному вищому навчальному закладі проведено порівняльний аналіз підходів при навчанні іноземної мови за спеціальністю студентів технічних спеціальностей та спеціалістів високої професійної кваліфікації. Описано послідовність та порядок проведення занять з навчання фахівців, які мають високу професійну підготовку, іноземної мови за спеціальністю. Зроблено висновок про те, що навчання іноземної мови можна розглядати як засіб передачі фахівцям соціально та професійно значущої інформації, відпрацювання навичок використання іноземних джерел у своїй професійній діяльності, підготовки фахівця до безперервної освіти.

Посилання

Иванова О.Ю. Технология профессионально – ориентированного обучения иностранному языку: монография / О.Ю. Иванова. Орел: ГОУ ВПО «ОГУ». 2008. 156 с.

Kilickaya F. (2004). Authentic materials and cultural content in EFL classrooms. [Електронний ресурс]. URL: http://iteslj.org/Techniques/Kilickaya-AutenticMaterial.html.

Kim D. A qualitative approach to the authenticity in the foreign language classroom: a study of university students learning English in Korea. Texas Papers in Foreign Language Education. 2000. Vol. 5. Issue.1. P.189-205.

Larsen-Freeman, D. Techniques and Principles in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press, 2000. 129 p.

Lomakina L.V. Professional foreign language training. / L.V. Lomakina // Вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут» Серія: Філологія. Педагогіка.: зб. наук. праць. К.: Центр учбової літератури, Вип. 9, 2017. С. 18-21.

Максимюк С.П. Педагогіка: навчальний посібник / С.П. Максимюк. К.: Кондор, 2005. 667 с.

Nuttall, C. Teaching Reading Skills in a foreign language (New Edition). / C. Nuttall. Oxford: Oxford University Press, 1996. 172 p.

Щуркова Н.Е. Практикум по педагогической технологии / Н. Е. Щуркова. – М.: Педагогическое общество России, 1998. – 250 с.

Опубліковано
2022-02-07
Як цитувати
Ломакіна, Л. В. (2022). ПІДГОТОВКА ФАХІВЦІВ ДО ПРОФЕСІЙНОГО ІНШОМОВНОГО СПІЛКУВАННЯ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (203), 89-93. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-203-89-93