ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ДЕТЕРМІНАНТИ ПРОФОРІЄНТАЦІЇ В КОНТЕКСТІ ЗАВДАНЬ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

  • Віталій Іванович Дмитрук Кіровоградський інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського https://orcid.org/0000-0002-4778-010X
  • Ігор Любомирович Уличний Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-2614-2678
Ключові слова: професійне самовизначення, потенціал професійного самовдосконалення, професійна орієнтація, профільне навчання, психолого-педагогічне проектування, ринок праці, цифрова економіка

Анотація

У статті розглянуто психолого-педагогічні аспекти забезпечення профорієнтації у контексті завдань Нової української школи. Розглянуто механізми професійного самовизначення та формування потенціалу професійного самовдосконалення учнів старших класів шкіл з урахуванням процесів трансформації ринку праці в умовах цифрової економіки. Характеризується розвиток профільної освіти у старшій школі. Виділено шляхи вдосконалення процесу профорієнтації на місцевому рівні.

Посилання

Бех І.Д. Становлення професіонала в сучасних соціальних умовах. Теорія і практика управління соц. системами. 2008. № 2. С. 109–115.

Климов Е.А. Психология профессионального самоопределения. М. : Издательский центр «Академия», 2010. 304 с.

Концепція «Нова українська школа». (2016, 27 жовтня) URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/novaukrainska-shkola-compressed.pdf

Мельник О.В., Уличний І.Л. Профорієнтаційна робота зі школярами в умовах профільного навчання : науково-методичний посібник для вчителів. Київ.: Мегапринт», 2008. 120 с.

Охріменко З.В. Проблеми вдосконалення системи професійної орієнтації старшокласників у контексті вимог сьогодення. Теоретико-методичні проблеми виховання дітей та учнівської молоді. 2016. Вип. 20 (2). С. 88-100.

Пономарьова Н. Етапи становлення системи професійної орієнтації в Україні в аспектно-історичній ретроспективі. Новий колегіум. 2020. № 1. С. 73-85.

Професійна орієнтація у Новій українській школі. URL: https://uied.org.ua/wp-content/uploads/2020/12/konczepcziya-profori%D1%94ntaczii%CC%88-dlya-gromadskogo-obgovorennya-16_12_20-.pdf

Скиба М. Як можна покращити концепцію профорієнтації школярів. URL: https://nus.org.ua/view/yak-mozhna-pokrashhyty-kontseptsiyu-proforiyentatsiyi-shkolyariv/.

Уличний І.Л. Формування готовності студентів педагогічних вищих навчальних закладів до професійного самовдосконалення. / І. Уличний // Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Сер. : Педагогічні науки. 2014. Вип. 125. С. 211-215. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nz_p_2014_125_53

Янцур М.С. Професійна орієнтація і методика профорієнтаційної роботи. Київ : Видавничий дім «Слово», 2012. 463 с.

Опубліковано
2022-02-07
Як цитувати
Дмитрук, В. І., & Уличний, І. Л. (2022). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ДЕТЕРМІНАНТИ ПРОФОРІЄНТАЦІЇ В КОНТЕКСТІ ЗАВДАНЬ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (203), 57-61. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-203-57-61