ЗОВНІШНІЙ ТА ВНУТРІШНІЙ МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОСВІТИ

  • Ольга Анатоліївна Осередчук Львівський національний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0002-3192-3129
Ключові слова: моніторинг якості освіти, зовнішній моніторинг якості освіти, внутрішній моніторинг якості освіти, багатогранність проблеми моніторингу якості освіти, вимоги і критерії щодо здійснення ефективного внутрішнього моніторингу

Анотація

Виокремлено багатогранність проблеми моніторингу якості освіти. З’ясовано сутність поняття «моніторинг». З’ясовано, що моніторинг проводиться з метою виявлення та відстеження тенденцій у розвитку якості освіти в країні, на окремих територіях, у закладах освіти, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності її заявленим цілям, оцінювання причин відхилень від цілей. Моніторинг якості освіти може бути внутрішній та зовнішній. Розглянуто особливості зовнішнього та внутрішнього моніторингу, які мають місце в освітній практиці. Розглянуто вимоги і критерії щодо здійснення ефективного внутрішнього моніторингу.

Посилання

Борова Т. А. Теоретичні і методичні засади адаптивного управління професійним розвитком науково-педагогічних працівників вищого навчального закладу: дис. … доктора пед. наук: 13.00.06. Київ, 2012. 430 с.

Гopб В. Г. Пeдaгoгичecкий мoнитopинг oбpaзoвaтeльнoгo пpoцecca кaк фaктop пoвышeния eгo уpoвня и peзультaтoв. Cтaндapты и мoнитopинг в oбpaзoвaнии. № 5. 2000. С. 33–37.

Гириловська І. В. Теоретичні і методичні основи моніторингу якості професійної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників: дис. … доктора пед. наук: 13.00.04. Київ. 2021. 548 с.

Єльникoвa Г. В. Адаптивне управління: сутність, характеристика, моніторингові системи: Колективна монографія / Г. В. Єльникова,Т. А. Борова, О. М. Касьянова, Г. А. Полякова та ін. / За загальною редакцією Г.В. Єльникової. Чернівці: Технодрук. 2009. 572 с.

Закон України «Про освіту» (2014), Стаття 48.

Лукiнa Т. O. Мoнiтopинг якocтi ocвiти: тeopiя тa пpaктикa. К.: Плeяди. 2005. 112 с.

Мaйopoв A. Н. Мoнитopинг в oбpaзoвaнии. Книгa 1. Cпб.: Издaтeльcтвo «Oбpaзoвaниe-Культуpa», 1998. 344 с.

Мoнiтopинг якocтi ocвiти: cвiтoвi дocягнeння тa укpaїнcькi пepcпeктиви / Зa зaг. peд. O. I. Лoкшини К. : К.I.C., 2004.128 с.

Нaзapoвa O. Л. Тeopeтичнi ocнoви упpaвлiння якicтю ocвiтньoгo пpoцecу в кoлeджi. Вicник OДУ. 6. 2003. 54–58 c.

Наказ міністерства освіти і науки України від 16.01.2020 року, № 54 зареєстрований в міністерстві юстиції україни10 лютого 2020 року за № 154/34437 «Про затвердження Порядку проведення моніторингу якості освіти».

Петриченко Л.О. Тeopeтикo-мeтoдoлoгiчнi зacaди упpaвлiння якicтю ocвiти у вищoму пeдaгoгiчнoму нaвчaльнoму зaклaдi. : дис. … доктора пед. наук: 13.00.06. Харків. 2014. 599.

Положення про внутрішній моніторинг якості освітнього процесу в Запорізькому навчально-виховному комплексі №63 Запорізької міської ради Запорізької області /polozhennja_pro_vnutrishnij_monitoring_jakosti_osv.pdf

Опубліковано
2021-12-28
Як цитувати
Осередчук, О. А. (2021). ЗОВНІШНІЙ ТА ВНУТРІШНІЙ МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (200), 112-116. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-200-112-116