ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ МЕДІАКОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

  • Світлана Богданівна Барило ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» https://orcid.org/0000-0001-7052-9442
  • Наталія Борисівна Максименко ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника» https://orcid.org/0000-0002-6041-6783
Ключові слова: медіакомпетентність, майбутні учителі початкової школи, заклади вищої освіти, інноваційні технології

Анотація

У статті представлено шляхи формування медіакомпетентності майбутніх учителів початкової школи в закладах вищої освіти України. На основі аналізу наукових джерел наведено дискусію вітчизняних і зарубіжних дослідників щодо проблеми формування медіаграмотності майбутніх учителів.

Проаналізовано труднощі, які уповільнюють процес формування означеного феномена та запропоновано методи й прийоми вирішення порушеної проблеми. Робиться висновок про те, що провідну роль в процесі формування медіакомпетентності майбутніх учителів початкової школи мають відігравати новітні освітні технології в поєднанні з традиційними методиками навчання.

Посилання

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 376 с.

Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87.

Імбер В. І. Використання мультимедійних технологій у процесі підготовки майбутніх учителів початкових класів. Молодий вчений. № 5.2 (57.2) 2018. С. 145 – 149.

Єрмоленко А. О. Медіакомпетентність як необхідна складова професійної майстерності сучасного педагога. Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. 2016. Вип. 137. С. 330-333. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2016_137_80

Ковальчук М. О. Методичний аспект створення навчального мультимедійного курсу для студентів вищої школи. Українська полоністика. Вип. 13. Житомир : Вид-во ЖДУ імені І. Франка, 2016. С. 198 – 206.

Концепція впровадження медіаосвіти в Україні (нова редакція)/ за ред. Л. А. Найдьонової, М. М. Слюсаревського. Київ, 2016. 16 с. URL: http://mediaosvita.org.ua/book/kontseptsiya-vprovadzhennya-mediaosvity.

Kubey R. Obstacles to the Development of Media Education in the United States. Journal of Communication. Winter, 1998. Р. 58-69.

Олексюк В. П. Упровадження технологій хмарних обчислень як складових IТ складової ВНЗ. Іформаційні технології і засоби навчання. 2014. Т. 41. № 3. С. 256 – 267.

Федоров А. В. Медiаосвiта: творчi завдання для школярів. Відкритий урок: розробки, технології, досвід, 2008. № 1. С. 55 – 60.

Шворак К. В., Карпік І. В. Медіаком-петентність та медіаграмотність – базові компетентності педагога НУШ. «Young Scientist», 2018. № 12.1 (64.1). С. 9-13. URL: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2018/12.1/3.pdf

Якимчук І. Формування медіаосвітніх компетентностей у викладачів коледжу: теоретичний аспект. Нова педагогічна думка. 2019. № 4 (100) С. 69 – 73.

Опубліковано
2021-12-28
Як цитувати
Барило, С. Б., & Максименко, Н. Б. (2021). ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ МЕДІАКОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (200), 48-53. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-200-48-53