МЕТОДИКА НАВЧАННЯ КОМП’ЮТЕРНОМУ ПРОЕКТУВАННЮ ЗАСОБАМИІ САПР «ГРАЦІЯ» НА УРОКАХ ТЕХНОЛОГІЙ

  • Наталія Миколаївна Крамаренко Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-6233-3834
  • Сергій Іванович Рябець Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-7426-1217
Ключові слова: цифровізація, цифрові технології, комп’ютерне проектування, САПР

Анотація

Стаття присвячена проблемам методики навчання системам автоматизованого проєктування, зокрема програми «Грація» на уроках технологій в ЗЗСО. Використання вищеназваної програми розглядалось при вивченні модуля «Комп’ютерне проєктування». В роботі наголошується на актуальності знайомства із САПР та значущості для учнів вивчення даного матеріалу. Крім того, поєднання цих питань з проєктно-технологічною діяльністю на уроках праці формує не тільки ключові компетентності, а сприяє формуванню компетентності у цифрових технологіях. Автори звертають увагу на можливості програмного продукту «Грація» та його переваги в порівнянні з подібними. Разом з тим, при впровадженні даної програми вказується на ряд складнощів опанування САПР та шляхи їхнього подолання. Наведено алгоритм дій учня під час виконання проєкту засобами САПР «Грація» та на конкретному прикладі продемонстровано методичні особливості виконання практичної роботи - кресленника основи конструкції переду та спинки плечового виробу з деталлю вшивного рукава, який містить індивідуальні особливості замовника.

Посилання

Бойчук В.М. Теоретичні і методичні основи художньо-графічної підготовки майбутнього вчителя технологій: монографія. Вінниця: ФОП Рогальська О.І., 2015. 564 с.

Державний стандарт базової середньої освіти. постанова Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. № 898. URL: http://ru.osvita.ua/legislation/Ser_osv/76886/ (Дата звернення 29.03.2021).

Єжова О.В. Інформаційні технології у створені швейних виробів: Навчальний посібник. Кіровоград: ФО-П Александрова М.В., 2015. 220 с.

Мелентьєв О.Б. Методика впровадження систем автоматизованого проектування у навчальний процес. Навчальний посібник. Умань: АЛМІ, 2018, 155 с.

Навчальна програма закладів загальної середньої освіти «Технології 10-11 класи «Рівень стандарту». МОН України, 2017. 29 с. URL: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv (дата звернення: 19.03.2021)

Практикум по моделированию и конструированию одежды: учебное пособие ; под. ред. В. Кузьмичева. Иваново: ИВГПУ. 2014. 576 с.

Рак Л.М., Боринець Н.І. Творчі проекти на уроках трудового навчання: обслуговуючі та технічні види праці: 8-11 класи. Київ: Шкільний світ, 2010. 120 с.

Саєнко С.Ю., Нечипоренко І.В. Основи САПР. Навчальний посібник. Харків:ХДУХТ, 2017. 120 с.

Славинская А.Л. Разработка информационного обеспечения САПР базовых моделей одежды для предприятий службы быта: дисс… канд.тех. наук 05.19.04. К.:КТИЛ,1986. 211 с.

Характеристика методики конструювання «М.Мюллер і син»: веб сайт. URL: http://wellconstruction.ru/konstr2/harakteristika-metodiki-konstruirova-niya-m-myuller-i-syin (дата звернення: 28.03.2021).

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Крамаренко, Н. М., & Рябець, С. І. (2021). МЕТОДИКА НАВЧАННЯ КОМП’ЮТЕРНОМУ ПРОЕКТУВАННЮ ЗАСОБАМИІ САПР «ГРАЦІЯ» НА УРОКАХ ТЕХНОЛОГІЙ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 242-246. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-242-246