ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

  • Наталія Анатоліївна Дроговоз Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-4625-1302
  • Вікторія Володимирівна Матяш Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-1785-389X
Ключові слова: компетентнісний підхід, інформаційно-цифрова компетентність, вікі-сайт, електронний навчальний курс, вікі-курс, дистанційне навчання, змішане навчання

Анотація

Стаття присвячена проблемам формування інформаційно-цифрової компетентності у студентів педагогічних спеціальностей через вивчення навчальної дисципліни «Інформаційно-комунікаційні технології» у цифровому середовищі на базі вікі-сайту в умовах дистанційного навчання. У Центральноукраїнському педуніверситеті успішно функціонує вікі-сайт на базі MediaWiki – Вікі-ЦДПУ (https://wiki.cuspu.edu.ua), на сторінках якого розміщуються навчальні матеріали електронних курсів. Для дисципліни «Інформаційно-комунікаційні технології» розроблено такий курс, що не один рік залучався для змішаного навчання студентів. Однак, для дистанційного навчання матеріали виявилися неефективними і потребували коригування.

Був оновлений список програмних засобів. Обрали такі, що потрібні майбутньому вчителю та є вільнорозповсюджуваними і безкоштовними. У електронному курсі також оновили завдання та форми звітності.

Досвід навчальної діяльності в умовах карантину сприяв виявленню певних недоліків у підготовці навчально-методичних матеріалів. Сподіваємося, що удосконалений варіант представленого курсу буде більш ефективним.

Посилання

Болілий В.О., Копотій В.В. Реалізація ідей змішаного навчання засобами вікі-курсів. Наукові записки. Вип. 11. Сер. Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 4. 2017. С. 14-19.

Дроговоз Н.А., Матяш В.В. Формування цифрових компетентностей студентів педагогічний спеціальностей. Наукові записки. Сер. Педагогічні науки. Вип. 177. Частина 1. 2019. С. 151-156.

Навчальний курс «Інформаційно-комунікаційні технології». Вікі-ЦДПУ. URL: https://is.gd/KeAByN (дата звернення: 05.04.2021)

НАКАЗ № 2736 від 23 грудня 2020 року «Про затвердження професійного стандарту за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)». Нова українська школа. URL: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2020/12/Nakaz_2736.pdf (дата звернення: 05.04.2021)

Carretero S., Vuorikari R. and Punie Y. DigComp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens with eight proficiency levels and examples of use. 2017. EUR 28558 EN, DOI:10.2760/38842 (дата звернення 03.04.2021).

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Дроговоз, Н. А., & Матяш, В. В. (2021). ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 231-234. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-231-234