РОЗВ’ЯЗУВАННЯ КОМПЕТЕНТНІСНИХ ЗАДАЧІ НА ОСНОВІ БІЛІНГВАЛЬНОГО ПІДХОДУ НА УРОКАХ ФІЗИКИ

  • Ігор Вячеславович Вергун Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0003-3866-9597
Ключові слова: компетентність, предметна компетентність, білінгвальний підхід, методика навчання фізики, заклади загальної середньої освіти, освітній процес

Анотація

У статті висвітлюється проблема формування предметної компетентності в учнів на уроках фізики під час розв’язування задач на основі білінгвального підходу та зацікавлення учнів до вивчення природничих наук . У результаті теоретичного дослідження та аналізу наукових робіт передових дослідників, встановлено визначення предметної компетентності з фізики, яку в учні повинні формувати педагоги під час навчання фізики. У результаті проведеного дослідження нами запропоновані елементи удосконалення методики формування предметної компетентності з фізики. В статті окреслена актуальність використання білігвального підходу в освітньому процесі. Доведено, що розробка задач з фізики педагогом на основі білінгвального підходу розширює можливості педагога для організації навчання фізики та дає можливість підвищувати пізнавальну активність учнів. Розв’язуючи задачі з учнями на засадах білінгвального підходу протягом усього курсу фізики в закладах загальної середньої освіти педагог мотивує учнів до вступу на природничі факультети. Використовуючи дані задачі заклад загальної середньої освіти підготує випускника який здатний використовувати закордоні дослідження, різноманітні науково-інформаційні ресурси для свого розвитку та подальшого навчання.

Посилання

Вергун І.В. Методика навчання фізики старшокласників в умовах відкритого білінгвально-орієнтованого освітнього середовища. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2019. №183, С.180-184.

Вергун І.В., Вергун Р.В., Трифонова О.М Формування дослідницької компетентності під час навчання фізики з використанням ІКТ. Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2016. Вип. 10, Ч. 2. С. 35-39.

Енциклопедія освіти / В.Г.Кремень та ін. К.: Юрінком Інтер.2008.1040 c.

Коршак Є.В., Гончаренко С.У., Павленко А.І. Розв’язування навчальних задач з фізики: питання теорії і методики. Київ, 2004. 125 с.

Фізика і астрономія. Навчальні програми для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту та профільний рівень) ; авторський колектив Національної академії педагогічних наук під керівництвом Ляшенка О.І. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2018-2019/fizika-i-astronomiya-10-11-avtorskij-kolektiv-pid-kerivnicztvom-lyashenka-o-i.doc. (дата звернення: 30.03.21)

Пінчук О.П. Формування предметних компетентностей учнів основної школи в процесі навчання фізики засобами мультимедійних технологій : автореф. дис. ... канд. пед. наук. Київ, 2011. 20 с.

Садовий М.І. Теоретичні та методичні основи становлення та розвитку фундаментальних ідей дискретності та неперервності в курсі фізики загальноосвітньої школи : автореф. дис... д-ра пед. наук : 13.00.02. Київ., 2001. 37 c.

Вакуленко Т.С. та ін. PISA: природничо-наукова грамотність. Київ : УЦОЯО, 2018. 119 с

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Вергун, І. В. (2021). РОЗВ’ЯЗУВАННЯ КОМПЕТЕНТНІСНИХ ЗАДАЧІ НА ОСНОВІ БІЛІНГВАЛЬНОГО ПІДХОДУ НА УРОКАХ ФІЗИКИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 209-212. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-209-212