ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ НИМИ ДИСЦИПЛІНИ КУРСУ «НАРОДНІ РЕМЕСЛА»

  • Олександр Миколайович Щирбул Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0001-7541-509X
Ключові слова: компетентність, компетенції, інформаційна компетентність, трудова підготовка, програма CorelDRAW, геометричні орнаменти

Анотація

Стаття присвячена проблемам формування інформаційної компетентності у майбутніх учителів трудового навчання й технологій при вивченні ними дисципліни «Народні ремесла».

На основі аналізу наукових джерел встановлено, що загальні проблеми формування компетентності та використання компетентнісного підходу в освітньому процесі були і є предметом багатьох наукових досліджень.

Зокрема, в публікації наводиться теоретичний аналіз термінів «компетентність», «компетенції», «інформаційна компетентність», виокремлюються складові компоненти інформаційної компетентності. Також у статті зазначається про те, що комп’ютерно-технологічний компонент інформаційної компетентності можна формувати у студентів, використовуючи можливості графічного редактора CorelDRAW для розроблення складних орнаментів геометричного різьблення.

Доведено, що такий підхід сприяє формуванню інформаційної компетентності майбутніх педагогів, розвитку їхніх особистісних здібностей, збільшує мотивацію студентів до навчання та осучаснює освітній процес.

Посилання

Баловсяк Н. Інформаційна компетентність фахівця. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2004. № 5.С. 21-28.

Берман Н.Д. Формирование информационной компетентности студентов. Хабаровск: Изд-во Тихоокеан. гос, ун-та, 2016. 184 с. URL:https://obuchalka.org/20200503120949/formirovanie-informacionnoi-kompetentnosti-studentov-berman-n-d-2016.html (дата звернення: 20.04.2021).

Грибан О.Н. Формирование информационной компетентности студентов педагогического вуза: монография. Екатеринбург: ФГБОУ ВПО «Урал. гос. пед. ун-т», 2015. 162 с. URL: http://elar.uspu.ru/handle/uspu/2858 (дата звернення: 20.04.2021).

Гуревич Р.С. Кадемія М.Ю., Шевченко Л.С. Інформаційні технології навчання: інноваційний підхід: навчальний посібник ; за ред. Р.С Гуревича. Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2012. 348 с.

Зимняя И.А. Ключевые компетентности как результативно-целевая основа компетентностного подхода в образовании / Труды методологического семинара «Россия в Болонском процессе: проблемы, задачи, перспективы», Москва: 2004. 40с. URL: http://rc.edu.ru/rc/ bologna/works/zimnaya_l_sod.pdf. (дата звернення: 04.04.2021).

Крупський Я.В. Михалевич В.М. Тлумачний словник з інформаційно-педагогічних технологій. Вінниця: ВНТУ, 2010. 72с.

Словник української мови в 11 томах. Том 4. / ред. І.К. Білодіда та ін. Київ: Наукова думка, 1973. 840 с.

Стандарт вищої освіти України першого (бакалаврського) рівня освіти, ступеня вищої освіти – бакалавр. Галузь знань – 01 Освіта/Педагогіка, спеціальність – 014 Середня освіта (за предметними спеціальностями). Київ: МОН, 2017. URL:https://www.megu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/02/014-Sered.osv.bak..pdf (дата звернення: 29.03.2021).

Хуторской А.В. Ключевые компетенции и образовательные стандарты / Интернет-журнал «Эйдос». 2002. URL: http://eidos.ru/journal/2002/0423.htm. (дата звернення: 28.03.2021).

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Щирбул, О. М. (2021). ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ПРИ ВИВЧЕННІ НИМИ ДИСЦИПЛІНИ КУРСУ «НАРОДНІ РЕМЕСЛА». Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 198-201. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-198-201