ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ УНІВЕРСИТЕТУ

  • Анна Валеріївна Ткаченко Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0002-5326-1840
  • Тетяна Василівна Романенко Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0002-9790-2718
Ключові слова: технологія змішаного навчання, освітній процес, навчання студентів університетів, онлайн навчання, проєктування навчального курсу при змішаній формі навчання студентів

Анотація

Стаття присвячена актуальній проблемі використання технології змішаного навчання студентів закладів вищої освіти. У процесі дослідження з’ясовано, що зміст, методи, форми і засоби навчання, що засновані лише на традиційному здобуванні знань, втрачають свою актуальність і вимагають кардинального оновлення і вдосконалення відповідно до інноваційних перетворень та вимог сучасної мінливої реальності. На основі аналізу літературних джерел встановлено, що бурхливий та невпинний розвиток нових інформаційних технологій, новітні досягнення у науці та техніці зумовили появу нових трендів у сучасній освіті, зокрема технології змішаного навчання, яка упродовж 2020 року стала найактуальнішим освітнім трендом в Україні у зв’язку з світовою пандемією COVID-19. У статті нами окреслено найважливіші особливості організації навчання студентів ЗВО з використанням технології змішаного навчання та виокремлено загальні методичні підходи до проєктування навчального курсу з використанням цієї технології, а також представлено основні складові системи змішаного навчання в університеті.

Посилання

Барна О.В. Технологія змішаного навчання в курсі методики навчання інформатики. Збірник наукових праць у рамках міжнародного проекту IRNet Електронне наукове фахове видання “ВІДКРИТЕ ОСВІТНЄ Е-СЕРЕДОВИЩЕ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ”. Київ, 2016. Вип. 2. С.84-90.

Лісецький К.А. Особливості запровадження системи змішаного навчання у ВНЗ URL: https://cutt.ly/7v7KAhp . (дата звернення 10.04.2021)

Романенко Т.В., Русіна Н.Г., Ткаченко А.В. Ефективна підготовка майбутніх фахівців засобами інформаційно-комунікаційних технологій Інновації та варіативність: сучасні тренди вищої освіти: монографія; Ред. Г.В. Луценко, В.Г. Гриценко, Т.В. Романенко. Черкаси: Чабаненко Ю.А., 2019. С. 150-168.

Ткаченко А.В., Кулик Л.О., Бодненко Т.В. Підготовка майбутнього вчителя інформатики до ефективної професійної діяльності в Новій українській школі. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Випуск 177. Частина І. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2019. С. 57-61.

Ткаченко А.В., Подопригора Н.В. Сучасні тенденції оновлення змісту навчання майбутніх вчителів фізики та інформатики. Матеріали науково-методичної конференції «Проблеми математичної освіти. ПМО-2019», (11-12 квітня 2019 р.). м. Черкаси, 2019. С. 172-174.

Ткаченко А.В., Кулик Л.О., Гриценко О.М. Google sites як засіб формування готовності майбутніх вчителів до застосування ІКТ у професійній діяльності. Наукові записки [Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка]. Серія : Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. 2015. Вип. 8(1).С. 196-201.

Рекомендації щодо впровадження змішаного навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/2020/zmyshene%20navchanny/zmishanenavchannia-bookletspreads-2.pdf. (дата звернення 10.04.2021)

D. Randy Garrison. Blended Learning in Higher Education: Framework, Principles, and Guidelines. URL: http://www.bookdaily.com/book/275372/blended-learning-in-higher-education-framework-principles-and-guidelines#TDS5FiJIEMSmoubuTG.99 (дата звернення 10.04.2021).

Designing the Online Course Structure. Institute for teaching and Learning Excellence. URL: http://itle.okstate.edu/fd/onlineteaching/coursestructure.html (дата звернення 10.04.2021)

Elaine Allen and Jeff Seaman. Changing Course: Ten years of Tracking Online Education in the United States. URL: http://www.onlinelearningsurvey.com/reports/changingcourse.pdf (дата звернення 10.04.2021)

Realizing the Full Potential of Blended Learning./ A strategy paper from Center for Digital Education. URL: http://echo360.com/sites/default/files/CDE12%20STRATEGY%20Echo360-V.pdf (дата звернення 10.04.2021)

Valerie Irvine. Realigning Higher Education for the 21st-Century Learning through Multi-Access Learning. URL: http://jolt.merlot.org/vol9no2/irvine0613.htm (дата звернення 10.04.2021)

Bonk C.J. & Gramam C.R. Handbookof blended learning: Global Perspectives, local design. San Francisco. CA: Pfeiffer Publishing, 2005.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Ткаченко, А. В., & Романенко, Т. В. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ УНІВЕРСИТЕТУ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 175-180. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-175-180