ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ ДО КОНСТРУКТОРСЬКО-ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

  • Тарас Петрович Сорока Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0003-3819-7630
  • Юрій Вікторович Сокотов Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0002-8654-5882
  • Віктор Борисович Сопіга Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка https://orcid.org/0000-0002-4651-9399
Ключові слова: конструкторсько-технологічна підготовка, знання, уміння, показники, критерії

Анотація

У статті розкрито сутність конструкторсько-технологічної підготовки, що являє собою сукупність (вищий ступінь інтеграції) основних її складників: конструкторського, технологічного, художньо-естетичного, графічного та практичного, які проявляються у відповідній креативній діяльності майбутніх учителів трудового навчання та технологій з урахуванням їх індивідуальних особливостей.

Визначено, що за структурою конструкторсько-технологічна підготовка повинна бути спрямована на формування конструкторсько-технологічних знань (моделювання, комп’ютерно-графічні засоби) та умінь (конструкторські, технологічні, проєктні). Відповідно до структури конструкторсько-технологічної підготовки у процесі застосування спеціалізованих програмних засобів окреслено критерії такої підготовки: мотиваційно-особистісний, когнітивно-пізнавальний, діяльнісно-поведінковий, рефлексивно-результативний із відповідними показниками.

Показники цих критеріїв покладені в основу характеристики чотирьох рівнів готовності до конструкторсько-технологічної діяльності майбутніх фахівців: низький, середній, достатній, творчий.

Посилання

Болотов В.А. Компетентностная модель : от идеи к образовательной программе. Педагогика. 2003. № 10. С. 8–14.

Гусарєв С.Д., Тихомиров О. Д. Юридична деонтологія (Основи юридичної діяльності): навч. посібник Київ: Знання, 2005. 655 с.

Кремень В.Г. Освіта і наука України: шляхи модернізації (Факти, роздуми, перспективи). Київ: Грамота, 2003. 216 с.

Козир А.В. Компетентність як необхідний компонент професійної майстерності викладачів мистецьких дисциплін: VІ культурологічні читання пам’яті Володимира Подкопаєва. Національний мовно-культурний простір України в контексті глобалізаційних та євроінтеграційних процесів (м. Київ, 3–5 червня 2008 р): всеукр. наук.-практ. конф.: зб. матеріалів. Київ: ДАКККіМ, 2009.

Мокін Б.І., Мізерний В.М., Мензул О.М. Формування професійної компетентності студентів в умовах професійно-практичної підготовки. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2011. № 5. С. 199-203.

Моляко В.О. Психологічна готовність до творчої праці. Київ: Знання, 1989. 48 с.

Петрук В.А. Теоретико-методичні засади формування професійної компетентності майбутніх фахівців технічних спеціальностей у процесі вивчення фундаментальних дисциплін: монографія. Вінниця : УНІВЕРСУМ–Вінниця, 2006. 292 с.

Томашевський В.М. Моделювання систем. Київ: Вид. група BHV, 2005. 352 с.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Сорока, Т. П., Сокотов, Ю. В., & Сопіга, В. Б. (2021). ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ ДО КОНСТРУКТОРСЬКО-ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 164-167. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-164-167