ПРО МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ЕКОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ

  • Вікторія Вікторівна Нічишина Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0003-3771-1589
Ключові слова: математичне моделювання екологічних процесів, задача екологічного змісту, екологічне виховання учнів, методика екологічного виховання учнів у процесі навчання математики, розвиток екологічної культури

Анотація

У статті окреслено сутність поняття «екологічне виховання» як систематичної педагогічної діяльності, спрямованої на розвиток в учнів екологічної культури; сформовано завдання екологічного виховання – сприяння накопиченню екологічних знань, виховання любові до природи, прагнення берегти, примножувати її багатства, формування вмінь і навичок діяльності в природі; визначено результат екологічного виховання; з’ясовано роль математики у екологічному вихованні – навчити учнів розуміти окремі екологічні поняття методом доцільно підібраних задач та функціональних залежностей; виокремлено напрямки екологічного виховання учнів на уроках математики та види дидактичних матеріалів, необхідних для здійснення екологічного виховання на уроках математики, зокрема, цікаві задачі з природничим змістом, проведення екскурсій з біології з елементами математики, проведення інтегрованих уроків, інтегрована позакласна робота, проведення екологічних ігор тощо. Наведено приклад конспекту уроку математики із використанням задач екологічного змісту для 5 класу.

Посилання

Агесс Пьер. Ключи к екологии. Л. : Гидрометеоиздат., 1982. 96 с.

Галузинський В.М., Євнух М.Б. Педагогіка: теорія та методика. К., 1995.

Істер О.С. Математика. 5 кл. : підруч. для закл. заг. серед. освіти. К.: Генеза, 2018. 288 с.

Мартинюк І.В. Національне виховання: теорія і методологія. К., 1995.

Ніщук Н.І. Збірник математичних задач екологічного змісту. Хм., 2018. 50 с.

Савчук В.С. Екологічна безпека і сталий розвиток (матеріали для формування ключової компетентності «Екологічна грамотність та здоровий спосіб життя» на уроках математики). Костопіль, 2018. 53 с.

Стельмахович М.Г. Теорія і практика українського національного виховання. Івано-Франківськ, 1996.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Нічишина, В. В. (2021). ПРО МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ ЕКОЛОГІЧНИХ ПРОЦЕСІВ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ЕКОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 145-148. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-145-148