ВПРОВАДЖЕННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС В УКРАЇНІ

  • Оксана Геннадіївна Медведовська Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренко https://orcid.org/0000-0002-4223-5559
Ключові слова: цифрові технології, діджиталізація, цифрове суспільство, цифрова трансформація освіти, цифрова грамотність

Анотація

Україна, так само як і більшість розвинених держав у світі, розглядає своє майбутнє пов'язане з розвитком цифрової економіки. Цифрова економіка визначає траєкторію розвитку не тільки промисловості, сільського господарства, будівництва, сфери послуг, а й четвертого сектора економіки – інформаційних технологій, освіти, наукових досліджень, банківської сфери. У бюджеті України на 2021 року на цифровізацію країни виділено 1,8 млрд грн., з цих коштів 602 млн. буде витрачено на Національну програму, в рамках якої будуть реалізовуватися проекти цифрової трансформації в різних сферах, в тому числі і в сфері освіти.

Однак, найбільш раціональний спосіб, як бачиться автору, для здійснення даного проекту є впровадження відповідних дисциплін для навчання молодого покоління, в першу чергу в педагогічних університетах країни; формування у студентів, педагогічних спеціальностей цифрових компетентностей і навчання цифровим навичкам для використання ними отриманих знань в майбутній практичній діяльності.

Посилання

Bykov V, Spirin O, and Pinchuk O. Modern tasks of digital transformation of education. Вісник кафедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття» №1, 2020: наук.журнал / голов. ред. Г.І. Сотська. Київ: ТОВ «Талком», 2020. 83 с., doi.org/10.35387/ucj.1(1).2020.27-36.

Биков В.Ю., Буров О.Ю. Цифрове навчальне середовище: нові технології та вимоги до здобувачів знань / Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: Збірник наукових праць. Київ-Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2020. Випуск 55. C. 11-21.

Добрынин А.П., Черных К.Ю. «Цифровая экономика - различные пути к эффективному применению технологий (BIM, PLM, CAD, IOT, Smart City, BIG DATA и другие)». International Journal of Open Information Technologies. 2016. №1. URL: https://cyberleninka.ru/article/n/tsifrovaya-ekonomika-razlichnye-puti-k-effektivnomuprimeneniyu-tehnologiy-bim-plm-cad-iot-smart-city-big-data-i-drugie. (дата звернення 12.04.2021).

Запорожець Т.В. Поглиблення цифрових компетенцій громадян як умова забезпечення їх готовності до використання цифрових можливостей. URL: http://www.investplan.com.ua/pdf/4_2020/19.pdf (дата звернення 12.04.2021).

Конференция Организации Объединенных Наций по торговле и развитию URL: https://unctad.org/system/files/official-document/tdb66_d5_ru.pdf. (дата звернення 12.04.2021).

Проект Закону України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні», URL:http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/JI03541I.html. (дата звернення 12.04.2021).

Фіщук В., Матюшко В., Чернєв Є., Юрчак О., Лаврик Я., Амелін А. Україна 2030Е – країна з розвинутою цифровою економікою, URL: https://strategy.uifuture.org/kraina-z-rozvinutoyu-cifrovoyu-ekonomikoyu.html. (дата звернення 12.04.2021).

Харківська А.А. Формування та розвиток цифрової компетентності педагога в системі навчання впродовж життя – вимога часу. Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. пр. Укр. інж.-пед. акад. Х. : Видво УІПА, 2020. № 66. С. 98-105.

Цифровая повестка Евразийского экономического союза до 2025 года: перспективы и рекомендации URL: http://documents1.worldbank.org/curated/ru/413921522436739705/pdf/EAEE-Overview-Full-RUS-Final.pdf. (дата звернення 12.04.2021).

Шилонова В., Долинская Е., Гладуш В., Махиня Т., Бенч О., Дудек М. Застосування цифрових технологій у дистанційному педагогічному оцінюванні здобувачів вищої освіти. Інформаційні технології і засоби навчання, 2021, Том 82, №2.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Медведовська, О. Г. (2021). ВПРОВАДЖЕННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС В УКРАЇНІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 132-136. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-132-136