АСЕРТИВНІСТЬ ЯК УМОВА ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ АДАПТАЦІЇ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ

  • Андрій Анатолійович Семез Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0001-7173-7155
  • Сергій Костянтинович Мельничук Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0001-6507-3946
Ключові слова: асертивність, впевненість у собі, психологічний потенціал, ефективність, соціальна робота, соціальний працівник, адаптація, професійна адаптація

Анотація

У статті здійснено теоретичний аналіз проблеми становлення асертивності, висвітлено особливості її прояву та специфіку розвитку в процесі професійної адаптації майбутніх соціальних працівників. Саме в юності на перший план виходять такі специфічні особливості особистості, як прагнення до самоактуалізації та самоідентифікації, потреба у груповій приналежності, емоційна сенситивність. Асертивність – це найкращий варіант спілкування майбутнього соціального працівника, який призводить до формування самостійної, відповідальної особистості, здатної успішно вирішувати виховні, освітні, психолого–педагогічні проблеми.

Посилання

Андриенко Е. В. Социальная психология: [учеб. пособие для студентовпед. вузов] / Е. В. Андриенко; под ред. В. А. Сластенина. – М. : Academia, 2000. – 262 c.
Вікова та педагогічна психологія: навч. посіб. /О. В. Скрипченко, Л. В. Долинська, З. В. Огороднійчук та ін. – К. : Просвіта, 2001. – 416 с.
Вульфов Б. З. Профессиональная рефлексия в непрерывном образовании // Гуманизация образования. – 1994. – № 2. – С. 43–50.
Галицький В. М., Мельник О. В., Си-нявский В. В. Соціально-психологічний словник / В. М. Галицкий, О. В. Мельник, В. В. Синявский. – К., 2004. – 250 с.
Ершова Н. А. Творческая активность педагогической деятельности молодых учителей как фактор профессиональной адаптации: Дис. ...канд. психол. наук. – М., 1987. – 204 с.
Каппони В., Новак Т. Ассертивность – в жизнь / В. Каппони, Т. Новак. – СПб.: Питер, 1995. –186 с.
Каткова Т. І. Соціально-професійна адаптація студентів вищих навчальних закладів економічного профілю. / Т. І. Каткова – Запоріжжя: Прем’єр, 2004. – 136 с.
Платонов К. К. Проблемы способностей. – М. : Наука, 1972. – С. 226–227.
Селье Г. Очерки об адаптационном синдроме: Пер. с англ. – М. : МЕДГИЗ, 1960. – 254 с.
Учитель: крупным планом. Социально-педагогические проблемы учительской деятельности / Под ред. С. Г. Вершловского. – СПб. : СПбГУПМ, 1994. – 132 с.
Ходаков А. И. Проблемы профессиональной адаптации молодого учителя // Воспитательная деятельность молодого учителя. – Л. : ЛГПИ им. А. И. Герцена, 1978. – С. 72–89.
Шибутани Т. Социальная психология. – М. : Прогресс, 1969. –178 с.
Шиян О. А. Послеуниверситетский тренинг учителей в США: новые ориентиры // Педагогика. – 1996. – № 1. – С. 104–108.
Опубліковано
2019-09-13
Як цитувати
Семез, А. А., & Мельничук, С. К. (2019). АСЕРТИВНІСТЬ ЯК УМОВА ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ АДАПТАЦІЇ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (180), 112-117. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/103