GOOGLE CLASSROOM ЯК ЗАСІБ ІНТЕНСИФІКАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ

  • Олена Михайлівна Трифонова Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-6146-9844
  • Галина Леонідівна Курнат Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-6950-638X
Ключові слова: освітній процес, навчання фізики, дистанційна освіта, Google Classroom, метальна карта, постер, інтерактивна вправа

Анотація

Проблема активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти завжди гостро стояла перед педагогами. В умовах пандемії COVID-19, тотального запровадження дистанційних форм навчання питання заохочення здобувачів освіти до отримання нових знань набуває ще більшої ваги. Проведене опитування вчителів і власний педагогічний досвід дає змогу стверджувати, що однією з вдалих платформ для забезпечення дистанційної освіти є безкоштовний сервіс від Google Classroom. Метою дослідження є розкриття його можливостей в освітньому процесі закладів загальної середньої освіти під час навчання фізики. У статті розглянуті потенційні можливості платформи Google Classroom, яка є однією з найбільш затребуваних в освітньому середовищі, щодо забезпечення за її допомогою неконтактної інформаційної взаємодії та активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти. Авторами наведено приклад створення та наповнення дидактичним матеріалом платформи Google Classroom на прикладі вивчення розділу «Електричне поле» в 10 класі.

Посилання

Биков В.Ю. Технології хмарних обчислень – провідні інформаційні технології подальшого розвитку інформатизації системи освіти України. Комп’ютер у школі та сім’ї. 2011. № 6. С. 3–11.

Болілий В.О., Діхтяр М.Ю., Рєзіна О.В. Хмарка-КДПУ. Довідник користувача: навч. посібн. Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2015. 44 с.

Кухаренко В.М., Рибалко О.В., Сиротенко Н.Г. Дистанційне навчання та умови застосування. Х.: НТУ «ХПІ», 2002. 320 с.

Литвинова С.Г. Проектування хмаро орієнтованого навчального середовища загальноосвітнього навчального закладу: монографія. Київ: ЦП «Компринт», 2016. 354 с.

Навчальна програма з фізики для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти (рівень стандарту, профільний рівень) затверджена МОНУ (наказ № 1539 від 24.11.2017) / В.М. Локтєв [та ін.]. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/2018-2019/fizika-10-11-avtorskij-kolektiv-pid-kerivnicztvom-lokteva-vm.pdf (дата звернення: 27.12.2020).

Положення про дистанційне навчання, затверджене МОНУ (наказ № 466 від 25.04.2013). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#n18 (дата звернення: 20.01.2021).

Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затверджене МОНУ (наказ № 1115 від 08.09.2020). URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0941-20#Text (дата звернення: 20.01.2021).

Садовий М.І., Трифонова О.М., Хомутенко М.В. Методика формування уявлень про сучасну наукову картину світу в хмаро орієнтованому навчальному середовищі. Вісник Черкаського національного університету. Серія: Педагогічні науки. 2016. Вип. 7. С. 8–16.

Садовий М.І., Трифонова О.М. Дистанційна освіта в умовах використання хмарних освітніх технологій як основа профорієнтаційної роботи з абітурієнтами. Хмарні технології в освіті: матер. Всеукр. наук.-метод. Інтернет-семінару, 21 грудня 2012 р., Кривий Ріг – Київ – Черкаси – Харків. Кривий Ріг: Вид. відділ КМІ, 2012. С. 83–84.

Ткачук С.І., Мироненко Н.В. Місце дистанційних технологій навчання у процесі підготовки майбутніх учителів трудового навчання. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки (ЦДПУ ім. В. Винниченка). 2018. Вип. 173, Т. 2. С. 211–215.

Фізика (рівень стандарту): підруч. для 10 кл. закл. загал. серед. освіти / В.Г. Бар’яхтар, С.О. Довгий, Ф.Я. Божинова, О.О. Кірюхіна. Харків: Ранок, 2018. 272 с.

Хомутенко М.В. Використання платформи Classroom під час вивчення фізики. Дидактика фізики як концептуальна основа формування компетентністних і світоглядних якостей майбутнього фахівця фізико-технічного профілю: тез доп. X Міжнар. наук. конф., 7–8 жовтня 2015 р., Кам’янець-Подільський. С. 160–161.

Чайка В.М. Основи дидактики: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. К.: Академвидав, 2011. 240 с.

Шишкіна М.П., Попель М.В. Хмаро орієнтоване освітнє середовище навчального закладу: сучасний стан і перспективи розвитку досліджень. Інформаційні технології і засоби навчання. 2013. Вип. 5, Т.37. С. 66–80. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ITZN_2013_37_5_9 (дата звернення: 25.01.2021).

Google Classroom. URL: https://chrome.google.com/webstore/detail/google-classroom/mfhehppjhmmnlfbbopchdfldgimhfhfk?hl=uk (дата звернення: 15.01.2021).

Tryfonova O., Cherednyk D., Tykhonova A. Organization of the educational process in natural sciences in terms of distance education. Educational Processes Management: Development in Reform Context. Editors: Olena Tryfonova & Sławomir Śliwa. Monograph. Opole: The Academy of Management and Administration in Opole, 2021. С. 114–124. URL: https://www.wszia.opole.pl/wpcontent/uploads/2020/05/6_2021.pdf (дата звернення: 05.04.2021).

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Трифонова, О. М., & Курнат, Г. Л. (2021). GOOGLE CLASSROOM ЯК ЗАСІБ ІНТЕНСИФІКАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 65-69. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-65-69