МОТИВАЦІЙНІ ФАКТОРИ ВИБОРУ МАЙБУТНЬОЇ СПЕЦІАЛЬНОСТІ

  • Ольга Іванівна Гулай Луцький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0002-1120-6165
  • Ірина Анатоліївна Мороз Луцький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0001-9167-4876
  • Василь Олександрович Фесюк Волинський національний університет імені Лесі Українки
Ключові слова: професійна орієнтація, професійне самовизначення, учнівська молодь, мотиви вибору ЗВО, мотиви вибору спеціальності

Анотація

Визначено мотиваційні чинники вибору спеціальності першокурсниками технічних спеціальностей Луцького національного технічного університету. Проведений моніторинг ціннісних детермінант продемонстрував, що серед мотивів вибору напряму вищої освіти є як внутрішні, особисті, зумовлені прагненням до професійного самоствердження, так і зовнішні причини, пов’язані із фінансовими чинниками або бажанням уникнути військової служби. Найбільш значущими чинниками, які спонукали отримати вищу технічну освіту за обраним фахом, на думку опитаних студентів, є інтерес до професії та її престиж, а також здібності до професії. Найменшу мотивуючу дію мали такі чинники, як бажання займатися науковою діяльністю та прагнення змінити місце проживання. Більшість факторів за значимістю суттєво не відрізняються за гендерною ознакою. Розроблено рекомендації щодо вдосконалення профорієнтаційної роботи.

Посилання

Белзецький Р. С., Бурдейна О. В. Мотиваційні фактори, які вплинули на вибір ВНТУ студентами 2015 року вступу. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2016. № 5. С. 124-129.

Вибір вищої освіти після школи. К.: Аналітичний центр Cedos, 2020. 80 с.

Гулай О. Особливості формування мотивації навчання майбутніх будівельників в умовах ступеневої освіти. Наукові записки ТНПУ ім. В. Гнатюка. Серія : Педагогіка. 2017. № 1. С. 99-107.

Isaienko S. A. Profession choice motives of entrance candidates’ as a factor of efficient educational activities of a higher education institution. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology, VI (74), Issue: 180, 2018. doi.org10.31174send-pp2018-180vi74-06.

Курлянд З. Н. Професійно-креативне середовище ВНЗ – передумова підвищення якості підготовки майбутніх фахівців. Вісник Черкаського ун-ту. Серія: Педагогічні науки. 2009. Вип. 148. С. 3-7.

Соколов А.В., Ільїна А.С. Дослідження мотивів вибору ВНЗ та спеціальності учнівською молоддю. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2017. Вип. 26. Ч. 2. С. 62-65.

Соколова К.О. Ціннісні аспекти мотивації отримання вищої освіти в контексті Болонського процесу. Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки: Збірник наукових праць. 2010. Вип. 11. С. 164-169.

Стрілкова Т. Мотивація студентів до здобуття технічної та фізико-математичної освіти. Новий колегіум. 2020. № 3. С. 7-11. DOI: 10.30837/nc.2020.3.7.

Фещур Р. В., Барвінський А. Ф., Кічор В. П. Статистика : Навч. посіб. Л. : Інтелект-Захід, 2001. 273 c.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Гулай, О. І., Мороз, І. А., & Фесюк, В. О. (2021). МОТИВАЦІЙНІ ФАКТОРИ ВИБОРУ МАЙБУТНЬОЇ СПЕЦІАЛЬНОСТІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 28-33. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-28-33