РОЛЬ ТА МІСЦЕ ЗАДАЧ ПРИ ВИВЧЕННІ КОМБІНАТОРИКИ

  • Юрій Іванович Волков Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-2270-3407
  • Наталія Михайлівна Войналович Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-0523-7889
Ключові слова: комбінаторика, комбінаторні задачі, правила комбінаторики, розміщення, перестановки, комбінації

Анотація

Комбінаторика посідає вагоме місце в змісті математичної освіти як у школі, так і в педагогічному університеті. Її задачі мають привабливе сюжетне оформлення, прикладну спрямованість і покликані максимально сприяти розвитку евристичного, творчого мислення. Проте, багаторічний досвід роботи з учнями та майбутніми вчителями математики виявляє досить посередній рівень знань з основ комбінаторики й негативне ставлення до її задач.

Тож пропонуємо переглянути традиційний підхід до вивчення основних понять комбінаторики й максимально використати всі можливості задач. Розглядається цикл вправ на підведення під поняття, на розкриття складних комбінаторних міркувань при доведенні теорем, на самостійний пошук властивостей біноміальних коефіцієнтів, на відпрацювання основних методів розв’язування типових задач.

Посилання

Волков Ю.І., Войналович Н.М. Елементи дискретної математики: навч. посібн. : Кіровоград: РВЦ КДПУ ім.В.Винниченка, 2000. 176 с.

Войналович Н.М. Елементи комбінаторики в системі професійної підготовки вчителя. Евристика та дидактика точних наук. 1999. Вип. 10. С.44–50.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Волков, Ю. І., & Войналович, Н. М. (2021). РОЛЬ ТА МІСЦЕ ЗАДАЧ ПРИ ВИВЧЕННІ КОМБІНАТОРИКИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 24-27. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-24-27