ЯКІСТЬ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ ЯК ПРЕДМЕТ МОНІТОРИНГУ

  • Ольга Орестівна Біляковська Львівський національний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0003-2880-6826
Ключові слова: якість освіти, моніторинг, управління, якість освітнього процесу, об’єкти моніторингу якості освіти

Анотація

У статті на основі аналізу науково-педагогічної літератури подано підходи до визначення понять «якість освіти» та «моніторинг якості освіти». Зазначено, що моніторинг якості освіти є важливим елементом управління в університеті. Охарактеризовано головні функції моніторингу якості університетської освіти, визначено важливі об’єкти моніторингу, окреслено основні напрями. З метою оцінювання навчальних досягнень студентів, порівняння їх рівня зі стандартом здійснюється педагогічний моніторинг. Акцентовано на можливостях моніторингу якості освітнього процесу. Під моніторингом якості освіти в університеті розуміють систему збору, опрацювання, збереження, оприлюднення об’єктивної інформації про стан університетської освіти, освітнього процесу з метою прийняття нагальних управлінських рішень щодо поліпшення якості освіти, якості підготовки фахівців. Моніторинг уможливлює отримання систематизованої інформації про стан якості університетської освіти.

Посилання

Байдацька Н. М. Педагогічні умови моніторингу якості навчальних досягнень студентів у вищих навчальних закладах недержавної форми власності: дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Вінниця, 2007. 220 с.

Біляковська О. О. Вища освіта: шлях до забезпечення якості. Інноваційна педагогіка. Одеса, 2019. Вип. 10. Т. 1. С. 93–96.

Бойчук І. Д. Моніторинг якості освіти як складова підготовки сучасного фахівця. Проблеми інженерно-педагогічної освіти : зб. наук. праць. Харків, 2014. № 45 C. 81–86.

Єльнікова Г. В. Основи адаптивного управління: курс лекцій. Київ : ЦІППО АПН України, 2002. 133 с.

Зінченко В. О. Моніторинг якості навчального процесу у вищому навчальному закладі : монографія. Луганськ : Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка», 2013. 360 с.

Лукіна Т. О. Моніторинг якості освіти: теорія і практика. Київ: Шкільний світ, 2006. 128 с.

Майоров А. Н. Мониторинг в образовании. Москва : Интеллект-центр, 2005. 424 с.

Матвієнко П. І. Комплексна оцінка дидактичного процесу. Полтава: Довкілля-К, 2005. 216 с.

Проценко І. І., Гудименко К. М. Моніторинг як інструмент визначення якості освіти. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. Суми, 2015. № 4 (48). С. 247–255.

Щоголєва Л. О. Моніторинг якості освіти: теоретико-методологічний аспект. Педагогічний пошук. 2014. № 2 (82). С. 36–40.

Якість вищої освіти: теорія і практика : навч.-метод. посіб. / за наук. ред. А. Василюк, М. Дей. Київ; Ніжин : Видавець ПП Лисенко, 2019. 176 с.

Harvey, L., Newton, J. (2007). Transforming Quality Evaluation: Moving On. Quality Assurance in Higher Education: Trends in Regulation, Translation and Transformation / eds. D. F. Westerheijden. Springer. 225–246.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Біляковська, О. О. (2021). ЯКІСТЬ УНІВЕРСИТЕТСЬКОЇ ОСВІТИ ЯК ПРЕДМЕТ МОНІТОРИНГУ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (198), 16-19. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-198-16-19